Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat ca Metrorex nu şi-a plătit dările la stat, între martie şi decembrie anul trecut, însă a mărit salariile. Mai mult, acesta spune ca personalul este angajat doar pe hârtie, „oameni care nu au trecut pe acolo niciodată sau aproape niciodată”.
„Metrorex încasează 50 de milioane din subvenţie lunar, din bugetul naţional, 11 milioane din încasări de bilete şi au cheltuieli de 100. Înseamnă că lipsesc în fiecare lună 39 de milioane, care sunt pierderi. De altfel un lucru care este puţin ştiut este că anul trecut Metrorex, între martie şi decembrie, nu şi-a plătit dările la stat. S-au strâns 213 milioane de lei, deci nu au plătit contribuţiile obligatorii, pensii, sănătate şomaj, cinci milioane sunt penalităţi şi în aceste condiţii li s-au mărit salariile. Avem şi informaţii că există personal angajat doar pe hârtie, oameni care nu au trecut pe acolo niciodată sau aproape niciodată. Sunt controale, verificări pentru a-i identifica pe aceşti indivizi”, a explicat ministrul Transporturilor, la Radio România Actualităţi.
Reacția lui Drulă vine după declarațiile lui Ion Rădoi. Preşedintele „Unitatea” – Sindicatul Liber din Metrou (USLM), Ion Rădoi, a declarat marţi, într-o conferinţă de presă, că preţul unei călătorii cu metroul ar trebui majorat până la 50 de lei pentru ca Metrorex să devină rentabilă, aşa cum îşi propun noua conducere a companiei şi ministrul Transporturilor.
Mai mult, el face o comparație cu situația metroului de la Londra și spune că, deși prețul unei călătorii în subteran în capitala britanică este de zece ori mai mare ca cel de la metroul din București, nici acolo compania de metrou nu este rentabilă
”Păi dacă metroul din Londra, care este dezvoltat pe 6 inele, şi care are 25 de lei tariful la un bilet, nu 2,5 lei, deci de 10 ori mai mare, şi tot n-au reuşit să facă metroul rentabil. Şi a venit domnul Drulă şi vor să facă metroul din Bucureşti rentabil. Păi la ce nivel trebuie să ridici tariful unui bilet ca să-l faci tu rentabil? Îţi trebuie să-l duci la 50 de lei sau ceva de genul ăsta. În aceste condiţii noi n-avem cum să supravieţuim, dacă ei o ţin pe a lor – să face metroul rentabil”, a continuat președintele USLM.
De asemenea, Ion Rădoi a mai spus că așteaptă să vadă cum vor reuși românii să facă din Metrorex un mijloc de transport în comun profitabil, din moment ce nici New York-ul sau Parisul nu au reușit să facă acest lucru.